Ako sa hľadá nový domov?

nedeľa 13. októbra 2019

Hlásim sa späť po mesiaci usilovnej práce. S Filipom sme objavili nové bývanie, stihli sme sa presťahovať a zariadiť si nový domov. Sťahovali sme sa z jednej časti Prahy do druhej a musím priznať, že tak, ako sa hovorí - všetko zlé je na niečo dobré, je v našom prípade úplná pravda. Pred mesiacom som zostala v obrovskom strese, pretože sme sa dozvedeli, že z bytu, kde sme bývali 4 roky sa musíme odsťahovať. Bolo to veľmi ťažké a nevedela som si predstaviť, že by sme mohli bývať v lepšom byte a lokalite ako doteraz. Musím však povedať, že sme sa presťahovali do oveľa lepšieho bytu, ktorý úplne milujem. 

Pred 4 rokmi sme sa sťahovali do kompletne zariadeného bytu, ktorý však bol v dosť zanedbanom stave. Čakalo ma množstvo práce s umývaním a čistením bytu od nánosov mastnoty a prachu, na čo doteraz nespomínam celkom s nadšením. Tentokrát sme sa sťahovali do novostavby na Letňanoch a byt bol okrem krásnej (a čistej) kuchynskej linky absolútne bez zariadenia. Výpravy do obchodného domu Ikea za novým nábytkom ma ale bavili a náš nový byt sme si s mojim mužom zariadili podľa našich predstáv a preferencií. 

Nasťahovali sme sa do novostavby, ktorá leží v peknej a pokojnej lokalite s výbornou dostupnosťou na metro. Máme tu obchodné centrum Letňany, dostatok potravín, ktoré vyhovujú i mojim nárokom s množstvom diét. Cítim sa tu  spokojná, ale samotné sťahovanie so sebou nieslo viac ako len zopár problémov. Zabaliť štyri roky života do vriec a krabíc rozhodne nie je jednoduchá misia a nám sťahovanie zabralo celý týždeň. Najhoršie bolo pre mňa existovať v novom byte s krabicami s novým nábytkom a našimi vecami vo vreciach na odpad. Ani neviem spočítať koľkokrát som hromžila na nové sťahovanie a na akých bizarných miestach som objavila prach a najmä triesky. 

Pri sťahovaní z našej adresy nás dokonca obvinili z poškodenia stien, ktoré sa ani nenachádzajú na našom poschodí. Po všetkých problémoch, ktoré na nás čakali som si myslela, že toto je pre mňa už posledná kvapka. Našťastie sme si však na sťahovanie najali profesionálnu firmu, ktorá nielen nezničila naše veci, ale ani steny v našom predchádzajúcom dome. Z celej situácie som mala taký pocit, že bytový dom len čakal na príležitosť, kedy bude môcť poškodenia na stenách staré niekoľko mesiacov na niekoho hodiť. 

Myslím však, že sťahovania mám na niekoľko rokov celkom dosť. Pri hľadaní bývania sme narazili na naozaj dostatok úchylákov, ktorí požadovali len dámy alebo nám oznámili, že v našej kuchyni bude z času na čas niekto prespí (a to našou podmienkou nebola nízka cena). Moje odporúčania, ak sa plánujete v krátkej dobe sťahovať: 
- využite služby realitnej kancelárie, je to rozhodne spoľahlivejšie ako uzatvárať zmluvy na vlastnú päsť 
- spoľahnite na služby profesionálnej sťahovacej firmy, vyhnete sa tak poškodeniu svojich vecí a nebudete môcť byť obvinení z poškodenia spoločných priestorov počas sťahovania 
- najlepšie sa balí do vriec na odpad (pre špekulantov dodávam, že majú byť nepoužité)

Dnes si v podstate užívam prvú nedeľu, ktorá nie je spojená so sťahovaním po celom mesiaci. Bola to nielen nová skúsenosť, ale i poriadna záťaž na nervy. Sťahovanie mi zožralo naozaj množstvo času a písať copywriting bolo takmer nemožné a predsa nevyhnutné. Dnes som už späť vo svojom režime a mám z toho radosť.

Zdroj obrázkov: Unsplash

12 komentárov

  1. Moje pytle na odpadky smrdí (i ty čisté!), takže asi zůstanu u obligátního balení do krabic. :D

    Jste šikovní, že jste se zabydleli tak rychle. Přeji, ať vám byteček dobře slouží a hezky se vám v něm bydlí a pracuje. A hlavně už dlouho žádné další stěhování.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kúpila som parfémované v DM, takže to bolo v suchu. :) Ďakujeme! :)

      Odstrániť
  2. Tak jsem ráda, že jste nakonec úspěšně přestěhovaní. :) Jako to obvinění, že jste zničili stěny je docela sada. Sama bych nevěděla jak bych to řešila. Ale konec dobrý všechno dobré. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to jsem ráda, že se ti nový byt líbí. :) Ale věřím, že to muselo dát pořádně zabrat, se tam přestěhovat. Mně osobně stačí stěhování na kolej. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jo, proto se říká, že je lepší vyhořet, než se stěhovat :D Nedávno jsem to absolvovala taky a zařekla se, že příště už jedině do vlastního a se stěhovací firmou. Nervy má člověk jen jedny.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ono ja uz mam niekolko stahovani za sebou a vyhlasila som, ze ak by som sa mala ešte raz tak rovno podpalim co mam lebo to je katastrofa. Ale do roka mienim zredukovat veci v domacnosti lebo to sa proste nedá...
    V januari som pomahala stahovat sestru a rovno bolo to na vrazdu.
    Inak, clovek sa niekedy obava novych vecí ked si na niečo zvykne a potom si uvedomí, že lepšie. Treba sa iba nechat prekvapit. Tiez som lipla na starych veciach ale cim som starsia tak si uvedomujem ze zmena je život.
    V novom byte vam bude určite super, sú to nove vyzvy a keď su susedia v pohode tak niet o čom.
    Prajem uspesny start do noveho byvania 😊

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Uff, úplne rozumiem s tým čistením mastnoty a špiny a kto vie čoho všetkého, keď sme sa nasťahovali do nášho bytu, bola to úplná katastrofa. Ale som rada, že ste sa dostali na miesto, kde sa vám páči a že ste spokojní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak to poznám. My sme zo 4 deťmi tak dopadli a teraz bývame len v 1 izbáku od mesta. Takže úplne katastrofa. Ale ja som úplne rada že sa nám to stalo lebo by som sa nikdy neodhodlala k veciam ktoré robím a vďaka ktorým viem že budeme mať aj dom. Takže naozaj je všetko zlé na niečo dobre,

    NA DEŇ FRANCÚZSKOU

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ještě, že všechno dobře dopadlo a našli jste tak brzy nový byt :) ať se vám tam krásně bydlí! Také až jednou budu zařizovat udělám nálet na Ikeu :D :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Stěhování je peklo, já se v tomto roce stěhovala 2x a už snad ani nikdy nechci :D Ale stálo to za to a teď jsem spokojená. Tak přeji hezké bydlení!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Náročnost stěhování znám. My jsme každopádně ale měli štěstí na pronajímatele, takže jsme spokojení. Každopádně je hezký, že se ti Letňany líbí, znám to tam a vím, že mají co nabídnout.

    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Gratuluji k novému bydlení! Muselo to být opravdu náročné, ale výsledek za stojí za námahu :)

    OdpovedaťOdstrániť