Zaklínač - môj vianočný program

štvrtok 26. decembra 2019

V tvorbe poľského autora menom Andrzej Sapkowski nie som žiadnym nováčikom. Pred pár rokmi ma na sériu lámal už Richard, ale poznáte to - na niektoré knihy musí nadísť ten správny čas. Pre mňa nadišiel pred dvoma týždňami po dokončení fantasy série Stratený svet v Podzemí. Netrvalo dlho a Geralt z Rivie sa stal mojim obľúbeným knižným hrdinom a vítanou spoločnosťou na Vianoce. Kto však Zaklínač je?


Geralt z Rivie - nájomný zaklínač, majster meča s magickými schopnosťami, osobnosť z pradávneho sveta  plného mýtických bytostí, čarodejov, gnómov, elfov, ale aj ľudských intríg, zloby a nenávisti. Geralt žije na okraji spoločnosti, so zápalom bojuje proti desivým netvorom, ktoré ohrozujú ľudí, nie je však chladnokrvný zabijak. Jeho nadprirodzené schopnosti a nemilosrdné skutky vykonávané v mene spravodlivosti však vyvolávajú v ľuďoch strach a odpor napriek tomu, že ich chráni. Martinus


Tento rok nedokážem v sebe zobudiť správnu vianočnú náladu. A tak sa krvavý príbeh Zaklínača stal mojou spoločnosťou nielen v knižnej podobe. Knižného Zaklínača oživil Netflix a v hlavnej úlohe sa predstavil Henry Cavill, ktorého mimoriadne rada "očumujem" ako Supermana (vážne dobrá hruď). Prikladám trailer!


Prvý diel seriálu ma absolútne nenadchol a nemala som v pláne v pozeraní pokračovať. Ako sa však u mňa neobjavovala chuť pozerať staré vianočné hity, vzrastala chuť na dávku napätia. Nič iné po ruke nebolo a seriál na mňa vyskakoval z každého zabudnutého kútu internetu. Dala som mu šancu a od druhého dielu začínal príbeh chytať grády. Páči sa mi rýchly spád, skvelé spracovanie i presvedčivé efekty. Som rada, že som v prvých epizódach objavila spracovanie všetkých príbehov, ktoré ma pri čítaní knihy zaujali.


Skvelé sú však i ostatné postavy. Prvá séria mala pre mňa ten správny desivý náboj s množstvom sťatých hláv a uspokojivým množstvom nabodnutých tiel (pevne verí, že ak to číta moja mama, práve krúti zdesene hlavou). Som nenáročný typ diváka - stačí mi dobre vymyslený príbeh a výkon hercov, ktorým ich stvárnenie postáv uverím. A v Zaklínačovi som verila každému, dokonca i komparzu (a to väčšinou pozorne sledujem či sa náhodou herec nenadýchne v prípade, že je mŕtvy).


Soundtrack je jednou z mojich srdcoviek pri každom filme. Posledný seriál, Tieňolovci, nestál podľa môjho mienenia za nič, ale soundtrack má v mojom prehrávači čestné postavenie a prehrávam ho vždy, keď mám zlú náladu. Spoločnosť mu od včerajšieho večera robí i Zaklináč, pretože melódie sa nedokážem zbaviť.


Momentálne úspešne pokračujem v čítaní kníh a ticho dúfam, že seriál Zaklínač prinesie nové diely, inak budem musieť svoju bežnú rutinu prekladať starými časťami Upírskych denníkov. Ak ste už seriál Zaklínač zaznamenali, určite nevynechajte ani knižné spracovanie, ktoré podnietilo vznik seriálového spracovania. Ja plánujem pokračovať v krvilačných knihách a seriáloch. Na záver prikladám moju obľúbenú pieseň z celého seriálu a budem rada, ak si seriál na moje odporúčanie pozriete.

Užite si voľné chvíle a nezabúdajte, že zemiakový šalát je život!
Dovidenia pri ďalších článkoch. 
Katka


19 komentárov

  1. Knihy se mi líbily hodně, ale hru jsem nehrála. Na seriál jsem zvědavá, plánuji na něj časem kouknout, ačkoliv vzhledem k tomu, že mě ani GoT nebavily (na můj vkus příliš rozpáraných těl a usekaných hlav), moc od něj neočekávám. Tak jsem sama zvědavá, třeba mě Zaklínač mile překvapí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som GoT pozerať nemohla, bolo to na mňa priveľa. Zaklínača som zhltla s nadšením, bolo tam dostatok desivého a pritom to stále nebolo preplácnuté. :)

      Odstrániť
  2. Knižní sérii mám přečtenou. Některé díly mě bavily, jiné mi přišly slabší. Ale rozhodně seriál mám v plánu zkouknout, jen co dokoukám Hru o trůny. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na tretej knihe, zatiaľ ma to veľmi baví! :)

      Odstrániť
  3. Knihy som čítala už dávnejšie a veľmi sa mi páčili, takže som si nemohla nechať ujsť ani seriál a zamilovala som si ho.:) Geralt je super a súhlasím, že sa soundtrack proste vydaril. Toss a coin... mi bude v hlave znieť ešte pekne dlho.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toss a coin mi znie v hlave neustále, nemôžem si pomôcť. :D

      Odstrániť
  4. Ja takéto seriály nemusím. Ja som skôr za filmy a seriály spojené z módou.

    HOW TO WEAR COWBOY BOOTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja dávam prednosť fantasy, módy mám dostatok v práci. :)

      Odstrániť
  5. Taky jsem o Vánocích četla a koukala na Zaklínače. Mám přečtené povídky podle kterých je první série a možná proto s emi seriál hrozně zalíbil :) Teď když jsem zjistila, že další série bude až v roce 2021, tak snad z nouze začnu hrát hru abych si zkrátila čekání :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hru som ešte nevyskúšala, ale chystám sa to napraviť. :)

      Odstrániť
  6. Kniha sa u nas fakt brutalne predavala az som si povedala ze si to musim raz prečítať. A kedže teraz vznikol ten serial a kazdy je z neho paf asi si ho najskor pozriem a potom precitam knihu. Ale nechce sa mi čítať titulky pockam na dabing.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Witcher je super a Henry ho zahrál skvěle :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neostáva mi nič iné, ako absolútne súhlasiť. :) Bolo to skvelé!

      Odstrániť
  8. haha :D tohle me take provazelo v prubehu vanoc. s pritelem jsme to zhledli nejak moc rychle ... ze zacatku jsem nevedela co si o tom poradne myslet, nejdriv jsem se ztracela v pribehu, az pozdeji jsem pochopila, ze je tam i retrospektiva. nejvic me vytacel ten hlavni hrdina s tim jeho neustálým rádoby vrčením :D :) jako celkove jsem tomu nakonec prisla nachut, jak pises, taky nejsem narocny divak. bylo to i celkem děsivy, i nejaky lekavy sceny, obcas i nechutny :D :) ale tesim se na dalsi serii.. ale jeste si pockame teda :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Počkáme, ale dúfam, že i ďalšia séria bude stáť za to. :)

      Odstrániť
  9. Já to měla stejně. :-D Náhodou jsem viděla jeden díl společně s bráchou, když si ho pouštěl a potom jsem už vánoční svátky klidu a míru jela v duchu Zaklínače. :-D Ten herec je tam úplně boží! :-) Jen škoda, že má seriál tak málo dílů a na pokračování si budeme muset nějakou dobu počkat.

    Lucka z Seriouszone

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale teším sa na pokračovanie. :) Ja som rada, že to má málo dielov, pretože som pri tom strávila aj tak dosť času! :D

      Odstrániť
  10. Knížky jsou záživnější přišel mi seriál dost osekaný :( hrala jsme i hry abyhc si to spestřila a udělala jsem dobře doporučuji :)

    máš moc hezkou stránku a zajímavé články ráda bych si tě přidala :)

    OdpovedaťOdstrániť