Môj domáci boj s karanténou

streda 25. marca 2020

Posledné dni sú pre nás všetkých extrémne náročné. Keď sa začal vo svete šíriť koronavírus, nikto mu neprikladal veľkú dôležitosť. Medzi nami, ani ja nie. Vyštudovala som molekulárnu biológiu a tak o fungovaní živých sústav, vírusoch a imunitnom systéme niečo viem. Nestihli sme sa s Filipom ani nadýchnuť a odrazu bolo všetko okolo nás uzatvorené. Z rannej jogy som akosi plynulo prešla na ranné sledovanie tlačových konferencií. 
Rozhodli sme sa zostať v Prahe. Celý náš život je presťahovaný tu. Máme tu svoj byt, svoje veci, zaužívaný systém. Rozhodli sme sa nepodľahnúť šialenej vlne úteku späť na Slovensku. Prečo? Obaja máme starých rodičov, ktorí predstavujú rizikovú skupinu. Netušíme, s kým by sme cestovali vo vlaku, a hoci sme obaja zdraví, stále sme skvelí adepti na rolu prenášača. Rozhodli sme sa nepodľahnúť panike, ale aj tak sa náš životný štýl dosť zmenil. 

Teda aspoň môj, Filip to vníma ako vždy - so stoickým pokojom. Mne chýbajú každodenné prechádzky a posledný týždeň som mala dosť veľký problém koncentrovať sa na prácu. Hoci ako copywriter mám home office väčšinu týždňa, kombinujem ho s pravidelnými prechádzkami na čerstvom vzduchu. Ale napriek rôznym obmedzeniam sa nedokážem prinútiť byť dostatočne pesimistická, aby som neverila, že sa celá situácia vyrieši a opäť sa všetko vráti do starých koľají. Vrátane mojej rannej jogy. 

Teší ma, že množstvo ľudí má možnosť vyskúšať si prácu z domu. Prvýkrát má väčšina ľudí možnosť zažiť, ako skutočná práca z domu vyzerá. Nie je taká jednoduchá, ako to vyzerá. Pomaly sa začínam dostávať do svojho každodenného režimu.

Ako trávim dni v karanténe ja?

 

1. Pracujem 

Samozrejme, tak ako úplne každý deň. Momentálne striedam dni, kedy pracujem na copywritingu, s dňami, počas ktorých sa venujem online kurzom z univerzity. Väčšinou začínam pracovať ráno o desiatej, vstávam však skôr. Každé ráno sa pustím do vybavenia najdôležitejších mailov, vytvorím ponuky a ocením texty. Potom sa púšťam do písania alebo štúdia. Prácu končím zvyčajne až okolo piatej alebo šiestej (závisí to od toho, akú dlhú obednú pauzu si doprajem). 

2. Plánujem 

Viac ako kedykoľvek predtým sa zameriavam na to, aké miesta navštívim a čo ochutnám. Možno viete, že tento rok sme s Filipom plánovali výlet na Island. Pri aktuálnej situácii sme sa však rozhodli, že náš výlet radšej posunieme, kým nebude situácia v poriadku. Začali sme plánovať dovolenku v Čechách a samozrejme zavítame pozrieť i našich na Slovensko, až bude všetko v poriadku.

3. Pestujem 

V našom novom byte mám konečne balkón a mohla som začať s pestovaním kvietkov (odborne burín). Momentálne mi krásne kvitne prvosienka a už sa teším až k nej pribudnú ďalšie prírastky. 

4. Cvičím 

Vzhľadom na to, že sa zrušili všetky kurzy a ja sedím doma (nechodím ani behať), spoločnosť mi robí Fitshaker. Začala som s programom pilates a je to naozaj bomba. Z celého cvičenia ide skvelá energia a mne po hodinách sedenia za počítačom naozaj dobre padnú cviky na chrbát. Pre vypuknutím pandémie som si plánovala kúpiť novú stoličku, ale moje plány sú teraz dosť posunuté. 

5. Tvorím 

I keď to tak možno nevyzerá, mám oveľa viac voľného času, ako som zvyknutá. A tak sa činím v kuchyni i v pracovni. Pustila som sa do niekoľkých nových receptov, vytvorila som si motivačnú nástenku v pracovni, zorganizovala som knihy a upratala niekoľko vecí, na ktoré som sa akosi po sťahovaní nechcela ani pozrieť. 

Možností, ako tráviť voľný čas, je naozaj veľa. Začala som s činnosťami, na ktoré sa odhodlávam už niekoľko mesiacov. Pomáhajú mi na chvíľu nemyslieť, čo sa deje vonku. Tak ako každý si prajem, aby sa situácia upokojila. Viem, že svet sa zmení i keď možno len nepatrne. S Filipom sme obaja zdraví a preto sa o nás nemusíte báť. Ostaňte v bezpečí. Chráňte sa. Myslite na to, že opäť budeme všetci v poriadku. 

Teším sa na vás pri ďalšom článku!
S pozdravom
Katka

15 komentárov

  1. Karanténu trávím celkem podobně, jako ty. :) Také jsem se vrátila ke cvičení jógy ráno, začala jsem se více zaměřovat na kvalitu a množství jídla, které si připravuji, pravidelně čtu a i přes to všechno doufám, že se všechno brzy vrátí k normálu, všichni budeme v pořádku a život bude stejný, jako před rokem touhle dobou. :)
    Já bych na tvůj seznam připsala akorát studium, protože tenhle rok maturuji a kromě maturitních otázek se musím připravovat také na přijímačky na VŠ.

    Tak hodně zdraví a sil! <3

    Tereza's journal

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na štúdium sa zameriavam tiež. :) Každý deň prichádzajú nejaké materiály z vysokej školy, tak sa to snažím zvládať. :) Ďakujem! :)

      Odstrániť
  2. Obdivuji, jak to celé snášíš. Já jsem se vždy uměla přizpůsobit okolnostem, takže prvních pár dnů jsem to prostě přijala a snažila se přežít. Ale teď.. už jsem z toho zoufalá. Nejsem schopna se udržet produktivní, už je proto, že moje práce nelze dělat z domova a máme zkrácenou pracovní dobu, takže jsem třeba tento týden byla v práci pouze 2x. A zbytek dní volno.. nejsem zvyklá prostě nic nedělat nbo dělat něco doma. Samozřejmě se snažím vidět vše pozitivně, třeba jsem vytáhla kytaru, na kterou jsem dlouhou dobu neměla čas... ale stejně. Už aby to bylo za námi :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne ti rozumiem, s produktivitou sa snažím bojovať rovnako i keď to tak možno nevyzerá. :) Som veľmi rada, že som dnes mohla pridať aspoň krátku prechádzku, aby mi všetko neliezlo na mozog. :)

      Odstrániť
  3. Katko, z prací z domova mám letité zkušenosti, to mě nezaskočilo. Ale chápu, že to je pro mnoho lidí náročné!
    Drž se! hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja rovnako, pracujem z domu už nejaký ten rok. :) Teraz je však situácia pre mňa predsa len trochu iná. :)

      Odstrániť
  4. Já měla už dříve jasno, že home office pro mě není to pravé. Je skvělé mít tu příležitost a občas zůstat doma, když se necítím dobře nebo když mi má přijet opravář na kotel, ale na každodenní bázi je to pro mě hrozně ubíjející. Chybí mi kontakt s lidmi a jasné oddělení pracovního a soukromého života. Teď během koronakrize si nestěžuji, lépe práce doma než zůstat nezaměstnaná, ale už se těším zpátky do kanceláře!

    Stejně jako tobě i mně pomáhá cvičení, více vařím a peču, kytky už mám taky přesazené. Jen do plánovaní se raději nepouštím, dokud definitivně znovu neotevřou hranice. :)

    Držte se!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež mi chýba kontakt s ľuďmi. Vždy si ho počas home office kompenzujem výletmi do prírody alebo prechádzkami, kedy som v kontakte s ostatnými. Teraz to však nie je možné a trochu mi to lezie na mozog. :)

      Odstrániť
  5. Já osobně to zatím moc nepociťuji. Jakožto, školu dělám teď pouze přes internet. Ale jedná se o seminární práce, takže mám toho dost na práci. Spíše jsem si najela na jakýsi "prázdninový" režím, takže práce do školy, normální práce a odpočinek. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je skvelé, že to zvládaš a nepociťuješ ohromný rozdiel. :) Prajem veľa produktívnej energie. :)

      Odstrániť
  6. mam to podobne jako ty. cvicim, pracuju, vymyslim, vic varim a peču, ucim se a taky uklizim... :) je porad co delat :) ne že ne .) je dobre a rozumne, ze jste zustali v Praze a nejezdili domu, ja obcas jedu navsitiv rodice ale taky z toho mam respekt protoze to na nich proste vidim ze oni sami se docela boji... snad to brzy prejde a nase plany nebudou jen plany a sny ale budeme moci nekam jet... my jsme letos planovali skotsko, ale asi to nakonec nedopadne. Island je muj velky sen uz od stredni... musis mi pak dat nejaky tipy a hlavne napsat jak se to da zvladnout ve dvou, i hlavne financne a organizacne. :) chtela bych tam hrozne jet. je to asi muj nejvetsi cestovni sen.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Island je aj môj veľký sen a je mi ľúto, že to tento rok ideálne vypáli. Ale na druhej strane verím, že bude už onedlho všetko v poriadku. Určite sa rada podelím o svoje dojmy z cesty! :)

      Odstrániť
  7. Rozumím ti, je zajímavé pozorovat, jak každý na tu situaci kouká trochu jinak :) Taky jsem posledních pár měsíců byla zvyklá hodně pracovat z domova. Ale upřímně jsem za tento čas moc vděčná. Práce mám sice v něčem možná ještě o trochu víc, ale mám konečně klid, práci mi nepřerušují přesuny na různé schůzky apod. A taky jsem se ještě nenudila :D Pořád je co dělat, takže jsem i v tomto čase trochu ve spěchu :DD :)
    Dávej na sebe pozor!
    Lola-J.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa bolo na začiatku veľmi náročné sa motivovať niečo spraviť. Neustále to bol boj medzi odhodlaním a pohodlnosťou. :) Ale tiež mám radosť, že som sa do istej miery zbavila presunov a schôdzok. Momentálne si zas zvykám na svoje pôvodné pracovné tempo. :)

      Odstrániť
  8. s tou prací to máme podobně, taky se tomu věnuju skoro každý den a mám pak radost, že jsem doma aspoň nějak produktivní :) jinak doma hodně čtu a koukám na filmy (konečně je na to taky čas) nebo trávím čas na sluníčku na zahradě

    OdpovedaťOdstrániť