Produktívna počas karantény

nedeľa 5. apríla 2020

Nie som ten typ, ktorý má v obľube sťažnosti. Vyčerpáva ma to, prináša mi to len negatívnu energiu a hlavne to absolútne nič nerieši. Odmietla som sa sťažovať aj na karanténu a tento týždeň som si zariadila tak, aby som bola spokojná najmä ja. Výhodou karantény je, že sa konečne môžem pustiť do práce, ktorú som dlho odkladala. Tento týždeň ma čakalo naozaj veľa práce z copywritingu a príprava množstva článkov mi ukázala jednu vec. Do svojej domácej pracovne jednoznačne potrebujem novú stoličku. Potešilo ma tiež, že som sa konečne mohla naplno pustiť do čítania kníh. 


Pri tvorbe fotiek k dnešnému článku ma nenapadlo iné pomenovanie než Karanténa essentials. Uplynulý týždeň som čítala knihy, ktoré boli zamerané najmä na motiváciu a rozvoj. Viem, mnohý povedia, že všetky tieto knihy sú rovnaké. Pre mňa však nie. Čítanie tohto typu kníh ma udržuje motivovanú a najmä produktívnu. Nedokážem oddychovať pri sledovaní seriálov, oveľa lepšie sa uvoľním pri čítaní. Väčšinou to robím tak, že striedam pracovné úlohy s kapitolami v knihe. Teraz si získali moju pozornosť dve knihy. V nasledujúcich riadkoch sa pokúsim predstaviť Vám ich.

Meik Wiking: Hygge - proste šťastný spôsob života

Kniha Hygge ma už veľmi dlho lákala. Nebudem klamať, je to práve kvôli jej krásnej obálke. Na druhej strane u mňa stojí nadšenie pre všetko severské (áno, ich svetre vôbec nevynímajúc). Páči sa mi spôsob ich uvažovania i samotný životný štýl. Ukrýva sa za tým práve Hygge? Áno. Vždy ma lákalo robiť len to, čo ma robí skutočne šťastnou. Celkom jednoducho sa povie, že to nie je nič náročné. Ale už od samého začiatku sme viazaní istými konvenciami, ktoré nám ukazujú, že naše šťastie nie je vždy podstatné. Ale čo ak to nie je pravda? 


Na knihe sa mi páči práve fakt, že neobsahuje žiadny zaručený recept. Nepotrebujem zaručený recept. Páčia sa mi ale nápady. Nápady na vytvorenie Hygge u nás doma a na to, ako si spríjemniť každý deň. Knihu rozhodne odporúčam najmä v prípade, že hľadáte jednoduché čítanie. Pre mňa je to skvelá oddychovka a pár stránok si doprajem každý deň.

Charlotte Cho: Tajomstvo krásy Kórejok 

Ja a moja pleť sme kapitolou sama o seba. Niekedy sa priatelíme, inokedy zas vedieme boj na život a na smrť. Na knižku som narazila úplnou náhodou a veľmi dlho som váhala, kým som po nej naozaj siahla. Rovnako neobsahuje žiadny recept na dokonale krásnu pleť. Ale veľmi sa mi páči pohodový štýl, ktorým je písaná. Navyše, nebudem Vám klamať, ale odkedy som sa stala tajným fanúšikom kórejských telenoviel, nemôžem odtrhnúť zrak od ich absolútne dokonalej pleti. Ženy i muži sa vyznačujú absolútne krásnou a zdravou pleťou. A vôbec nehovoríme len o filmoch ale i o bežných fotkách. 

Ako je to možné? 

Nie je to tým, že by som neverila na gény. Preboha, veď som vyštudovala molekulárne vedy! Ale zvaliť všetko na dobrú genetiku je krátkozraké. Gény nás rozhodne ovplyvňujú, ale rovnako nie sú zodpovedné za všetko. Baví ma čítať o pravidelnej starostlivosti a niekoľko krokov z knihy som už stihla zaradiť i do svojej bežnej rutiny. 

Obe knihy sú mimoriadne oddychovým materiálom. Užívam si každú kapitolu a baví ma, že nie sú písané prehnane odborne. Za zmienku rozhodne stoja i ilustrácie a fotky, ktoré dávajú obom knihám úplne nový rozmer. Ako zvládate karanténu vy? Tiež ste dali šancu knižkám, ktoré sa Vám už dlho povaľujú doma? Pokojne mi v sekcií komentárov nechajte nápady a inšpirácie, čo práve čítate. 

Teším sa na vás pri ďalšom článku!
S pozdravom
Katka

12 komentárov

  1. Zvládám ji dost podobně, kromě práce z domova jsem se dala na čtení vánočních knih, které jsem ještě nestihla dosud otevřít, doháním resty v oblíbených seriálech nebo u filmů, začala jsem více péct, protože trávím víc času doma a ve volné chvíli vyrážím do přírody, kde nehrozí, že bych potkala člověka. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Katko, napsala si to přesně - místo fňukání se dají udělat věci dlouho odkládané. Jen to čtení u mě pokulhává, přečtu toho hodně pracovního a pak už oči stávkují.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podstatné je nájsť si nejakú činnosť, ktorá nás robí šťastnými. ;)

      Odstrániť
  3. Já jsem měla nakoupené knížky doma, bohužel po zimním zkouškovém jsem je všechny přečetla, tak jsem teď byla nějakou dobu na suchu :D Naštěstí mi už přišly nové knížky, tak se zase můžu pustit do čtení :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja využívam najmä e-knihy, vždy si môžem okamžite stiahnuť knihy, o ktoré mám záujem. :)

      Odstrániť
  4. Taky jsem jednu chvíli koukala na korejské seriály. Ale mám trochu nakoukáno, tak si od nich dávám pauzu, ale vždy mě při koukání dokázala udivit jejich dokonalá pleť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však? Som rada, že nie som jediná, koho to fascinuje! :)

      Odstrániť
  5. Už jsem vše dočetla, tak si zase něco budu muset najít :D Tajemství krásy korejek zní lákavě :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to skvelá knižka. :) Mňa veľmi bavila a našla som aj pár rád, ktoré môžem praktizovať. :)

      Odstrániť
  6. ja sa tiež teším že môžem trošku viac čítať :) aktuálne Fifty Shades of Grey, síce na takéto žánre niesom, páči sa mi akou angličtinou je to písané, a dúfam že aspoň polovicu prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám tú trilógiu celkom rada. :) Prajem príjemné čítanie. :)

      Odstrániť