Misia: Živnosť časť 1.

streda 1. júla 2020

Už pred pár mesiacmi som Vám sľúbila článok o živnosti. Potom však prišla karanténa a všetky moje plány sa jednoducho presunuli. Minulý týždeň som začala s prvým vybavovaním a musím sa priznať, že toľko času, koľko trávim momentálne na úradoch, som netrávila nikdy predtým. Mnohých zaujíma, prečo vybavujem živnosť, keď som študentka. Vec sa má tak, že na každú prácu platia pravidlá a na moje rovnako. Byť copywriterom je skvelé, ale vzhľadom na to, že pracujem ako freelancer, môj doterajší príjem sa za prácu nepočíta. A preto ak nechcem platiť šialené dane a pokuty do zdravotnej poisťovne, prichádza na radu založenie živnosti. 


Živnosť si zakladám v Prahe, pretože je to pre mňa oveľa jednoduchšie, ako neustále cestovať na Slovensko. Okrem toho návrat neplánujem, a tak je logické všetko vybaviť tu. Mojou prvou úlohou bolo založenie virtuálneho sídla. Zvolila som spoločnosť Ofigo, ktorej prístup bol z môjho pohľadu najlepší.  

Prečo práve virtuálne sídlo? Pretože žijem v prenajatom byte a aj napriek tomu, že so súhlasom nebol problém, beriem do úvahy aj sťahovanie, ktoré nás s Filipom pri kúpe vlastného bytu bude čakať. 

Virtuálne sídlo som založila v priebehu niekoľkých minút a kliknutí. Bolo to naozaj jednoduché. Pokračovalo to výpisom z registra trestov. Nie, nie som a nebola som trestaná. Po vyplnení registrácie na živnostenskom úrade čakám na pridelenie čísla. A potom sa začne skutočná zábava. Registrácie do zdravotnej a sociálnej poisťovne, vybavovanie odhlásenia doma na Slovensku a ešte množstvo ďalších úkonov, na ktoré nechcem momentálne ani pomyslieť. 


Výhodou je, že pracovníčky na úradoch v Prahe sú milšie ako u nás na Slovensku (aspoň tie, s ktorými som sa na oboch stranách stretla). Vždy som sa stretla len s milým prístupom a každý mi poradil, keď som to potrebovala. Veľmi dúfam, že do konca tohto mesiaca budem mať živnosť šťastlivo vybavenú. Zatiaľ som na dobrej ceste. 

Teším sa na Vás pri ďalšom článku! 
S pozdravom 
Katka

8 komentárov

  1. Držím ti palce s tou živností. :) Přítel u ní byl taky dost na úřadech. A teď si to zopakuje znovu, jelikož si chce změnit příjmení. Takže bude zase sranda na těch úřadech, to změnit úplně všechno. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To mu vôbec nezávidím. pre mňa je hrôza to vybaviť, na zmeny radšej nemyslím. :)

      Odstrániť
  2. Držím palce s vyřizováním živnostňáku. To papírování a vůbec komunikaci s úřady, kdy při každém drobném přešlapu hrozí pokuta, ti vůbec nezávidím. Překvapila mě nutnost mít čistý rejstřík trestů, ale není to tak, jak se z tvého článku zdálo (musela jsem si to dohledat na poradně :D) - záznamy jsou posuzované individuálně a podnikání znemožňují jen v případě, že záznam v rejstříku přímo souvisel se živností.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, ako píšeš. :) Našťastie zatiaľ bolo všetko jednoduché vybaviť, ale som celkom zvedavá, čo sa ešte objaví. :)

      Odstrániť
  3. Věřím, že se zakládáním živnosti je spoustu obíhaček a papírování. Tak ať to jde hezky od ruky :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Běhání po úřadech byl, je a vždycky bude děs. Nesnáším, když něco musím jít zařizovat :D Od tchýně přítel má živnost, ale zdravotní neplatí, tak jsem zvědavá, co jednou bude dělat, až se mu něco stane.

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Šílené, jak se musí běhat po úřadech a vše tak zařizovat :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tohle všechno mám už za sebou, člověku se uleví, když má hotovo. Tedy si to myslí, ono zase něco vyvalí!
    Katko, přeji příjemný den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť