Raňajkový experiment

nedeľa 14. júna 2020

Problémy s produktivitou a sústredením patria medzi najčastejšie diskutované. Na stránkach objavíte množstvo tipov a trikov, ktoré Vám majú pomôcť so sústredením a naladiť Vás na správnu vlnu. Moje sústredenie a produktivita sú posledné tri týždne na bode mrazu. Mala som problém zamerať na niečo svoju pozornosť a splniť To Do List sa stalo takmer nemožné. Každý deň o tretej som sa cítila úplne vyčerpaná a nedokázala som sa pustiť do práce, cvičenia a dokonca ani do svojich záľub. Je zaujímavé, že celý môj problém začal, keď som vysadila raňajky. 

Nemala som na ne čas a pomaly mi dochádzali inšpirácie. Drvivú väčšinu dní som zabila s ochuteným jogurtom veľkosti 125 gramov.  Na začiatku mája som dostala novú úlohu. Schudnúť posledných 6 kilogramov. Už celé roky trpím problémami s pankreasom a jednou z možností, ako ich riešiť je zdravá a vyvážená strava. Samozrejme, aj mne chýba pevná vôľa a hoci sa snažím, veľmi často som svoj režim porušovala. V máji vyzerali výsledky mojich testov dosť katastrofálne a s vyhrážkami o inzulíne a cukrovke som sa rozhodla niečo robiť. Ale to znamená vyhodiť moje jednoduché raňajky v podobe instantných káš a pustiť sa do serióznej prípravy jedla. 

Okrem toho mám nasadený i fixný strojček na zuboch a jedenie tvrdých potravín v podobe orechov či semienok je pre mňa nočná mora. Nebudem to zľahčovať - do prípravy raňajok sa mi vôbec nechcelo a vybrať si jogurt je oveľa jednoduchšie, ako hľadať iné jedlo. Ale bola som hrozne unavená a vážne sa mi do ničoho nechcelo. Dlho som to neprisudzovala mojim biednym raňajkám - veď kalórie, ktoré mám dodržiavať dodržiavam. Čo na tom, že ich zjem večer? 

Tento štvrtok sa však pre mňa už stala situácia neúnosná. Na stole objednávky, v diári zapísané skúšky, naplánované cvičenie a ja som sa cítila úplne nepoužiteľná. Večer, kedy som márne bojovala s migrénou som si uvedomila, že som ráno takmer nič nejedla. Začala som hľadať možnosti, ako pripraviť zdravé raňajky jednoducho a hlavne rýchlo. 

Objavila som aplikáciu Fit recepty a začala poctivo študovať. V sobotu som si pripravila arašidové smoothie. Nie som veľký nadšenec smoothie, pretože v nich vidím veľkú zásobáreň cukru. Ale zloženie tohto vyzeralo veľmi sľubne. Jeden banán, mlieko, arašidové maslo, kakao a škorica. Vyskúšala som ho, lebo bolo mimoriadne rýchle na prípravu. A šlo to! Zvládla som si zabehať, dať HIIT lekciu, pohnúť s článkami aj dokončiť resty z celého týždňa. Dnes boli na mojom zozname francúzske toasty na slano pečené v rúre. Príprava mi trvala asi 5 minút a dnes mám pocit, že opäť dokážem všetko pokojne zvládať. 

Žiadny stres, žiadna panika, moje sústredenie je lepšie. Pracovať produktívne neznamená pracovať viac, ale pracovať oveľa efektívnejšie. To však bez sústredenia ide len ťažko. Mám obrovskú radosť, že môj raňajkový experiment začal vychádzať a je mi zas o niečo lepšie. Ak všetko pôjde v pohode, budúci týždeň sa môžete tešiť na zásobu receptov, ktoré som stihla vyskúšať a fungovali. 

Teším sa na Vás pri ďalšom článku! 
S pozdravom 
Katka

12 komentárov

  1. Ty toasty vypadají moc dobře. :) Já osobně snídani moc neřeším a beru si jogurty. Horší je to se školou, kdy na ni vůbec nemám čas.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa jogurty fungovali veľmi dlhú dobu, ale teraz to s nimi nezvládam. :) Chce to niečo viac. :)

      Odstrániť
  2. Tak na nové recepty se moc těším! :) Já vím, že si ráno musím dát pořádnou snídani, jinak pak stojím zaprd :D :D Ale člověk si to musí vyzkoušet, co na něj platí a co ne :) Je super, že jsi už přišla na to, kde byl u Tebe zakopaný pes!

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A trvalo mi naozaj dlho odhaliť, že hlavná príčina je v raňajkách. :)

      Odstrániť
  3. tyjo, mám to vlastně dost podobně a taky s tím jídlem občas bojuju :) každopádně ten recept na francouzský tousty v troubě by mě taky zajímal :)
    Sarushef blog

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Užasné, moc se těším na další zásobu receptů, strašně ráda pozoruji fotky toho, jak někdo umí jídlo hezky připravit a nafotit. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa je to skôr taká rýchlovka, aby som to stihla zjesť. :) Rozhodne nad tým netrávim hodiny. :)

      Odstrániť
  5. Mňam, těším se na další recepty. Já nejčastěji snídám jogurt/tvaroh s ovocem, smoothie, ovesnou kaši nebo tak :)
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten tvaroh ma zaujal, s ním som ešte raňajky neskúšala. Ďakujem za inšpiráciu. :)

      Odstrániť
  6. Snídaně je důležitá, to jsem si taky stačila ověřit a teď opravdu snídám každý den. Beru si snídaně do práce, takže si každý večer něco připravuji s sebou. Většinou tapiokový pudink, jogurt s ovocem a sušeným ovocem či ořechy, nebo i krupicovou kaši do skleničky a k ní třešně :)
    Jinak francouzské toasty jsou nejlepší :)) :P
    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toasty som si teraz zamilovala tiež. :) A chystám sa skúsiť i tapiokový puding. :)

      Odstrániť