Ako na zlé obdobia a nový reštart

piatok 1. mája 2020

Každý z nás pozná zlé obdobia. Ja sa počas nich necítim vo svojej koži, som unavená mrzutá a mám pocit, že každý deň je len horší a horší. Nič sa mi obvykle nedarí a všetko, čoho sa dotknem, sa zmení na katastrofu. Nepomáha mi plánovanie, pretože sa väčšinou neviem motivovať ani k tomu, aby som si pripravila alebo objednala jedlo. Všetko má však svoje trvanie a ani zlé obdobie netrvá na veky. Mne osobne pomáha reštart. Veď viete - keď niečo nefunguje, skúsili ste to zapnúť a vypnúť? Aký je môj overený recept na reštart?

Upratovanie a nový plánovač 

Mám rada, keď môžem začať odznova a opäť sa pustiť do nových projektov. Najlepší začiatok pre mňa vždy predstavuje čistý list v novom plánovači. Momentálne používam Doller a som s ním veľmi spokojná. Má dostatok miesta na zapisovanie mojich povinností a je krásne jednoduchý. 

Rovnako mi pomáha pustiť sa do upratovania. Čistý stôl je pre mňa ako nový začiatok a keď už mám v ruke handru, rovno upracem celý byt. Upratovanie je môj psychologický relax. nemusím sa na nič sústrediť, je to vítaná aktivita a samozrejme má i praktický zmysel.

Hovorím o svojich problémoch 

V minulosti bolo pre mňa veľmi ťažké zmieriť sa s tým, že niečo nezvládam. Vždy som chcela byť dokonalá a stopercentná. Jednoducho perfektná vo všetkom do čoho sa pustím. Vyberala som si ťažké úlohy, do ktorých som sa vrhala bezhlavo, a potom sa čudovala, prečo všetko nevychádza podľa môjho plánu. Som staršia a zmierila som sa s tým, že na niečo nestačím. Zároveň som sa naučila o problémoch hovoriť. Najčastejšie je mojou bútľavou vŕbou Filip a vždy mi pomôže, keď sa mu môžem zdôveriť, že mi niečo nevychádza tak, ako by som chcela. Mať slabé stránky nie je hanba.

Domáce kúpele 

Keď sme už pri psychohygiene i upratovaní domácnosti, pomáha i upratať tak nejako i seba. Je neskutočne upokojujúce urobiť si masku na vlasy, manikúru a pedikúru, dopriať si masku na pleť. Svet vyzerá potom o malý kúsok lepšie a normálnejšie. Väčšinou si k týmto činnostiam pustím film alebo kúsok obľúbeného seriálu. Relaxujem, nabíjam baterky a vychutnávam si odpočinok trochu aktívnejšou cestou. 

Veľmi rada cvičím pilates. Je to cvičenie, ktoré ma zo všetkých vyskúšaných typov baví zatiaľ najviac. Počas reštartu viac plánujem a snažím sa všetky povinnosti, ktoré som počas zlého obdobia zanedbávala alebo mi vôbec nevyšli, naplánovať a rozdeliť na viac dní. Podstatné je však pre mňa vedieť, že v celej situácii nie som sama. Na svete sa každý deň tisícky ľudí tak ako ja práve vyrovnávajú so zlým dňom či mizerným obdobím. Po každom zlom období príde opäť lepšie, ktoré bude stáť za to.

Teším sa na vás pri ďalšom článku!
S pozdravom
Katka

8 komentárov

  1. Pěkný článek, je zajímavý, jak uklízení působí tak trochu jako očista duše :D taky to tak mám, a upřímně se těším, až si po náročném týdnu pořádně uklidím... Mimochodem, ty diáře vypadají skvěle, hlavně ten s mramorovým vzorem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pozitívnu reakciu. :) Tiež sa mi tie zápisníky veľmi páčia! :)

      Odstrániť
  2. Pořádnou koupel s koupelovou solí si teď dopřávám 1x týdně, kdy si vždy umyju vlasy, oholím se, udělám si peeling celého těla.. Cítím se vždy jak znovuzrozená :) Také mi pomáhá na pár dní vypnout, nedělat žádné povinnosti, pak mi je taky vždy lépe :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám to rovnako. :) Vždy po starostlivosti o seba je to lepšie, rovnako i nabehnutie na starý režim. :)

      Odstrániť
  3. Moc zajímavý článek. :) Co tak přemýšlím, tak zlé období často řeším vypovídáním či soustředěním se na nějaké oddechové aktivity, což pro mne je hlavně malování nebo čtení. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kreatívne aktivity vždy robím rada, pretože sa potom lepšie sústredím. :) A mám pri nich možnosť vypnúť. :)

      Odstrániť
  4. Pekný článok. Ja som tých reštartov už mala toľko že až. Mne ale pomáha že si určím nové ciele ale svoje ciele nejak prerobím a dám si presný čas kedy ich chcem dosiahnuť.

    Ako (ne) nakupovať počas tehotenstva?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, to je tiež skvelý postup. :) Niekedy ho realizujem. :)

      Odstrániť