Pustila som sa do cvičenia - lebo chcem

piatok 8. mája 2020

Už veľmi dlho som sa chcela pustiť do cvičenia naplno. Ale poznáte to. Jeden deň je nabitý pracovnými povinnosťami, ďalší sa vám jednoducho nechce a ďalší si určite vymyslíte dôvod, prečo necvičiť. Mám sa rada taká, aká som. Ale ani ja nemôžem prehliadať problémy, ktoré z absencie cvičenia a väčšej telesnej hmotnosti vyplývajú. U mňa sa ako prvý objavuje najmä problém so sústredením. Mám problém zamerať sa na informácie a spracovať ich. Písanie textov mi trvá naozaj dlho a ani po dokončení práce s nimi najčastejšie nebývam spokojná. 



Zapojila som sa do Výzvy do plaviek s Fitshakerom. Nie, nechudnem do plaviek a nedržím žiadnu drastickú diétu. Väčšinou však mám naozaj problém zostaviť si svoj tréningový plán tak, aby sa v ňom nachádzalo všetko. S výzvou mám presne určený tréning a pravidelne posilňujem všetky časti tela. Okrem toho ostáva miesto i pre môj obľúbený pilates a jogu. Rada sa naučím nové cviky a vzhľadom na stravovacie videá stihnem pochytiť aj množstvo nových informácií. 

Strava

Mojou najväčšou slabinou je cukor a mastné jedlo. Milujem burger, hranolky, pizzu a poriadnu dávku čokoládovej zmrzliny s karamelom. Moje tukové zásoby ju milujú tiež. Moje zdravé ja neznáša, keď na niekoľko dní zaleziem na gauč a jediné čo robím je, že otváram nové nezdravé maškrty. A samozrejme, po odznení sladkého ošiaľu sa nenávidím tiež. Nechápte ma zle, ale moje telo má problém tráviť cukor. To, čo je pre niekoho cheat day alebo neustriehnutie sa, je pre mňa vážny problém. A neznášam sa za to, že nemám pevnú vôľu. 



Na svojich zlozvykoch chcem pracovať, a práve teraz na to vidím priestor. Dostatok čerstvých potravín znamená, že si môžem vytvoriť chutné a zdravé jedlo kedykoľvek. Nemusím siahnuť po polotovaroch, a tak moje výhovorky, prečo nejem zdravo, podstatne slabnú. 

Nedržím však žiadnu špeciálnu diétu. Vyradila som svoje sladkosti a celkovo sladké záťahy, mastné a tučné jedlo, spracované potraviny. Teraz si plynulo frčím na domácom jedle, poctivých potravinách, minime spracovaných. Čokoláda tiež nedostala červenú, volím však kvalitnú čokoládu s obsahom kakaa nad 70%. 

Cvičenie a pohyb 


Plynulo si frčím na Výzve do plaviek od Fitshaker. Každý týždeň tu nachádzam silový tréning, tabatu (tá ma mimochodom začala veľmi baviť), HIIT, pilates a jogu. Okrem toho sa každý deň snažím urobiť aspoň 5 000 krokov a trikrát týždenne si zabehať. Moja kondička je samozrejme v katastrofálnom stave a momentálne ma dokáže i okruh okolo nášho sídliska zadýchať tak, že mám infarktové stavy. 



Nesnažím sa však zbytočne preťažovať a zabiť už pri prvom týždni. Viem, ako bolí zranenie spôsobené nadmerným tréningom a rovnako viem, že by mi znemožnilo cvičiť nasledujúcich pár dní alebo týždňov. Možno sa posúvam pomaly, ale aspoň sa posúvam a nestojím na mieste. 

Moje pocity po prvom týždni 


Chcela by som napísať, že sa cítim neskutočne úžasne, ale nebola by to pravda. Som celkom unavená a bolia ma svaly na lýtkach. Nedostavilo sa ešte vybudovanie návyku, postupne si zvykám. Na druhej strane však pomaly pozorujem, ako sa mi zlepšuje kondícia, mám kvalitnejší spánok, ráno viac energie, necítim zvyčajné bolesti, lepšie mi trávi a lepšie sa sústredím na písaný text i na svoju prácu.  



A to je len prvý týždeň. Sama som celkom zvedavá, ako budem pokračovať a či sa mi podarí výzvu, ktorá je rozložená do 60 dní zvládnuť. Odmietam sa vzdať tak ľahko a pevne verím, že sa naučím nové recepty a osvojím si nové návyky. 

Teším sa na vás pri ďalšom článku!
S pozdravom
Katka



6 komentárov

  1. Ahoj, tak jsem ráda, že jsem zase díky tobě poznala nová cvičící videa. No skočila jsi do toho opravdu na 100%. Já tak nějak cvičím celý život (nebo spíš od puberty), můj problém je, že je to ale dost nárazově. Asi nejdýl co si pamatuji a vydržela jsem cvičit tak jsou nějaké 4 měsíce... což zrovna není moc, ráda bych aby se cvičené stalo součástí mýho života ... Teď jsem taky začala běhat (no dnes půjdu potřetí :D), hrozně mi pomáhají písničky v uších, pak to jde o něco líp :) Tak držím palce, ať jde vše podle plánů, je až neuvěřitelný, jaký má vliv cvičení na psychiku...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já zkoušela dříve cvičit, ale jelikož se mi nelíbil výsledek na sobě, a to zpevnění svalů, tak jsem nakonec přestala. A opět se mi tělo začalo líbit. :) Takže si spíše jen dávám pozor na stravu, abych to nijak nepřeháněla. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Držím ti palce vo výzve. Som rada, že sa teraz cítiš lepšie. Ja tiež cvičievam a jem celkom zdravo. Aj keď teraz, keď som doma, mama pečie stále nejaké koláče, tak to jednoducho nemôžem odmietnuť. Preto sa teším, keď sa konečne vrátim na intrak. Tam si sladkosti vôbec nekupujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :-D Po chvíli preklikávania sa stránkou Fitshaker ma zarazil fakt, ako som sa naň z tohto článku namotala. :-D That was mindblowing.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Také jsem v době karantény začala cvičit a musím říct, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí a jsem ráda, že jsem se konečně odhodlala a hlavně vytvrvala...dneska už si den bez pohybu nedokážu představit :D když mi tohle před časem někdo řekl, tak jsem tomu nechtěla věřit a teď přesně každému říkám to samé :D

    Přeji hodně štěstí, ať ti cvičení přinese to, co od něj čekáš a ať se ti daří v tom setrvat :)

    Měj se krásně :) M`

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tuhle vyzvu vubec neznam! kazdopadne hodne stesti a zustan u toho ♥

    Melissa Hartford
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť